Blogtour ‘De Gifgave’

Bedankt Uitgeverij Hamley books voor dit recensie exemplaar.

Flaptekst

WIJ ZIJN ZOALS EEN SLANG DIE STEEDS VAN HUID VERANDERT. IN DEZE WERELD VAN GIF EN BEENDEREN IS NIETS WAT HET LIJKT.

In Aurea mogen enkel gifgenoten via slangengif magie gebruiken. Beenderbezweerders hebben daar botten voor nodig, een vorm van magie die niet langer wordt getolereerd. Door het verbergen van haar ware identiteit, begaat beenderbezweerder Zaya een grote misdaad. Wanneer ze gewond raakt, verandert dan ook alles. Haar paarse bloed leidt de gifgenoten rechtstreeks naar haar toe en moet ook Zaya, zoals alle andere beenderbezweerders, de gevreesde transformatie tot gifgenoot uiteindelijk ondergaan. Ondertussen beseft Zaya niet dat zij niet de enige is met geheimen. Want ook Asper heeft een opdracht, en die kan het lot van zowel de beenderbezweerders als dat van de gifgenoten voor altijd veranderen.

Auteur: De Gifgave
Uitgeverij: Hamley Books
Genre: Young Adult
Uitvoering: Hardcover
Rating: 5 🌟

De Gifgave – Rani de Vadder

Recensie

‘De Gifgave’ is voor mij de kennismaking met auteur Rani de Vadder. En wat voor kennismaking! Van begin tot einde had ze mij helemaal bij de kladden.

Dit boek heeft alles wat een goede young adult zou moeten bevatten, naar mijn mening.
Ik heb lang nagedacht over hoe ik mijn enthousiasme goed zou kunnen overbrengen. Uiteindelijk kies ik voor een kortere, maar overzichtelijke lijst aan sterke punten van dit boek:

Dit boek bevat:

  1. Een sterke verhaallijn
  2. Goed uitgediepte karakters
  3. Karakters die tot je verbeelding spreken en waar je een band mee kunt opbouwen
  4. Randpersonages die af en toe verlichting ‘brengen’ en/of zorgen voor een stuk humor en luchtigheid
  5. Prachtige tekeningen op zowel de cover als om het cijfer van ieder hoofdstuk
  6. Een schrijfstijl die je meesleurt naar de wereld van Aurea
  7. Onverwachte wendingen in het verhaal
  8. Een verhaal vol fantasie met magie

Rani heeft een schrijfstijl die je zonder moeite meeneemt naar de wereld van Zaya en Asper. In deze schrijfstijl werkt ze ook een goede verhaallijn uit. De spanning wordt goed opgebouwd en op de juiste plekken een beetje de spanning verlicht.

Ik heb extreem genoten van de fantasie van deze auteur en kijk met veel plezier uit naar het volgende deel!

Reis jij ook snel af naar Aurea?

Gepubliceerd door Samsboeken

28, boekenliefhebber en mama van de liefst Kokoni/Chowchow-mix Kate. instagram.com/samsboeken

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag